IMD

Genom individuell mätning och debitering (IMD) av varje lägenhets förbrukning av el och vatten så blir det en mer rättvis kostnadsfördelning mellan våra medlemmar.

Föreningen har individuell mätning och debitering (IMD) av el -och vattenförbrukning för våra lägenheter. Vi har tidigare haft en en fast kostnad för el -och vatten på våra månadsavier som har täckt föreningens el -och vattenkostnader.

I och med IMD kommer denna kostnad att delas upp på en fast del som motsvarar föreningens fasta el -och vattenkostnader och en rörlig del som motsvarar just varje lägenhets förbrukning. Detta innebär att det blir en mer rättvis kostnad för varje lägenhet.

Mätningen har aktiveras fr.o.m. 1 januari 2021. Detta innebär att

• den fasta kostnaden för varje lägenhet debiteras månadsvis i förväg.
  • varje lägenhets förbrukning från föregående månad läggs på den nästkommande månadsavin.

Ifall ni har frågor och/eller funderingar om hur IMD fungerar så återkoppla gärna till styrelsens email.